Alla inlägg under april 2015

Av madelene mattisson - 20 april 2015 23:49

man läser ofta och hör om föräldrar som inte tar ansvar för sina barn, oftast är det separerade föräldrar där den ena parten inte begriper att denne är försörjningsskyldig gentemot sina barn trots att dom inte är boende hos den föräldern!

Senaste exemplet är en förälder som tror att mamman glider runt på en räkmacka på hans pengar, och kan inte i sin "välutbildade hjärna" förstå att det handlar om BARNEN!!!
Att dom ska kunna ha ett fritidsintresse, kunna gå på badhuset då å då, köpa presenter till kalas dom är bjudna på, ha kläder, utekläder och skor i alla former vädret kräver, hygienartiklar, leksaker, försäkring, barnomsorg så som fritids, busskort, mat framförallt, nöjen, skridskor, skidor, cyklar, frukt till skolan, fika på utflykter, friluftsdagar, böcker, pennor, sudd, målarfärger... Ja listan kan göra oändligt lång!
Så sitter den andre där och tycker på något märkligt vis att den gör rätt för sig.. Hahaha ja vad ska man säga.. Jag är så förundrad hur det är möjligt för en människa att ha en så vanställd uppfattning om "vad göra rätt för sina barn" innebär!
Inte många rätt är det än iaf, inte ens rimlig tid går att undsätta för sina egna barn och sen vägra hjälpa till så att barnen kan ha den vardag dom förtjänar! Jag är mållös.. Besviken.. Förundrad och otroligt arg över sånna här saker!
"Alla kan göra barn, men inte alla kan vara förälder"
Det klubbar vi i bordet, för det finns på tok för många bevis där ute för att kunna motbevisa att det inte stämmer!
Jag skulle skämmas om jag visste att det var någon annan som stod för min del av försörjningen av mina egna barn!
Någon annan som fick kasta boll, bygga lego, dansa, göra läxor, skjutsa till skolan , delta i skolaktiviteter, föräldramöten se dom växa och utvecklas och till på kuppen vägrar jag köpa dom en tröja, el hjälpa till så dom kan göra nått roligt då å då.. Utan istället sätter jag käppar i hjulen!

Förstå en sak "förälder" det är barnen som blir drabbade av din girighet och trångsynthet!
Uselt är ordet för det, och det smakar så illa så jag vill spy...

Jag säger som min dotter sa en gång..
-Mamma kärlek är det ända man MÅSTE ha!!
<3 <3 <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards