Alla inlägg under juli 2013

Av madelene mattisson - 30 juli 2013 15:15

Då var semester över och trots att vi har haft otur med både väder och bortresta vänner, har jag och barnen haft det toppen! =)

Vi har varit i stan hela tiden och åkt ut till stugan och haft det härligt då vädret har tillåtit!
vi har varit på Farmen och haft en vild dag med morbror Cibba, det har varit tivoli som vi besökt och barnen har åkt och spelat och vi hade en riktigt bra dag! =)

Kan inte skryta med hur mycket vi har badat för vädret har varit kallt och badhuset stängt.. haha men men det finns ju fler dagar som vi kan spendera där! =)

Vi har hur som helst haft en toppen semester! =)

nu har barnen snart varit hos sin far i en vecka.. och jag går lite åt av saknad, dagarna är så långa och jag blir handlingsförlamad när dom inte är hemma! :-/

Veckan som gått som jag hade tänkt skulle bestå av lugn och ro och jobb, har kantats med bråk och elaka påhopp..
förstår inte poängen med att vara så elak, hur kan en människa förändras så drastiskt??
Det är så sorgligt att se..
Men trots det har denna period åxå innefattat stunder med solsken och mysiga kvällar! ;-)

Och som för dom flesta står självklart om man vill ha en vilja igenom är att vara elak inte en metod att rekommendera!
i detta fall så spelar det dock ingen roll vare sig det är det ena el det andra utan jag står helt klart fast vid mitt beslut.

Det här har varit en toppen period för mig i allmänhet, känner mig mentalt stark och glad, och börjar förstå vad människor menar med att "hitta sig själv" som har varit ett fabelbegrepp för mig tidigare.. haha
Men det är en bit kvar..


Har även upplevt en stor besvikelse hos människor i min närhet, som pissat mig i ansiktet... om å om igen..
Men känner att jag kommit fram till att karma tar hand om det..

Har åxå kommit fram till att det värsta jag någonsin sagt till någon är meningen är..

-Ring XXXX så slipper du känna dig så ensam, där kan du få den uppskattning jag inte kan ge dig!

tänk vad ord kan ge konsekvenser.. bekymmersamt!

Jag mår iaf toppen och har det toppen med allt/alla det innebär, nu väntar jag bara på att barnen ska komma hem så jag får nått gjort.. haha

Hur framtiden ser ut har jag ingen aning om.. jag bara gläds åt att den finns!!

PussåKram

Ovido - Quiz & Flashcards