Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Småtankar

Av madelene mattisson - 6 mars 2015 13:54

ibland slår tankarna en och man kan nästan bli rasande, för det är så jäkla svårt att förstå och så overkligt ibland när man tänker på det..
En 24åring som inte kan gå till doktorn själv utan måste ha en förälder med sig som pratar för en, som den vore ett barn på 5år.. Sånt gör mig irriterad, nästan förbannad.. Har man en hjärnskada el är handikappad (medicinskt) ok.. Men en fullt "frisk" människa.. Nä vet du vad.. Pinsamt är ordet!

El en vuxen människa som ljuger så dåligt och på riktigt tror att man har sill i huvudet och går på vilka fabler som helst, men snälla.. Är det allt du kan komma med så sluta ring.. Här finns inga sympatier att hämta, jag tror på 2% av det du säger och det är när du säger -hej det är ?????....!
Haha ja det är ibland vansinnigt roligt vad som kan komma därifrån!

El när en "vuxen" ska firas för varje prestation den gör, middag och presenter.. HALLÅ!!!
Barn belönas för deras bedrifter och uppmuntras till att fortsätta prestera, och när du blir vuxen finns det faktiskt saker man ska klara av utan att behöva belönas som en hund.. Duktig vovve klapp* klapp*
Nä då har man en lång väg kvar till vuxenlivet!
Grattis vuxna människa du har fått ett jobb.. Hmm
Grattis vuxna människa du klarade av att gå på toa själv.....
Nä jävla daltande, patetiskt!

Ibland funderar jag åxå på dessa människor som "ska göra karriär" före familj, och det man ser av dom är när dom kränger korv på nått ställe på dagarna och sen "fin"dricker på tillställningar med vännerna..
Det e ju givetvis allas egna val och jag struntar egentligen i det, men ibland funderar jag om det är värt det.. Du sitter där nästan 30 år, singel, inga barn och det enda du egentligen presterat är ett par trevliga fyllor!?
Känns som att hen är där i livet av helt andra anledningar än det fria valet! :-P

Min egen tanke när det gällde det var att få barn i en lagom ålder, och att i framtiden hinna njuta av barnbarn och ha ork kvar! Vara lagom "gammal" när barnen flyttar ut och ha tid att resa med min gubbe el vänner innan pensionen!
Festa gjorde jag friskt och med råge i mina yngre dagar och vidgade mina vyer.. Så när jag var kring 24 tyckte jag ändå att varenda utekväll och galej om än det var riktigt roligt, kändes som repriser!
Jag känner mig nöjd och längtar inte tillbaka men njuter ibland av minnena som kan få en att skratta upp njurarna!
26år hus, barn..

Sen att livet ser lite annorlunda ut än vad mina ungdomstankar om familj stod för , men jag ångrar jag ingenting!

Jag blev iaf vuxen helt på egen hand och i en normal ålder.. Ingen klappade mig på axeln el firade när jag flyttade hemifrån och var om än fattig, självförsörjande när jag var 16..
El när jag fick jobb.. Till läkare har jag då gått till själv sen jag var 14.. Om det då inte krävdes att målsman var med.. Haha vem fan VILL ha sin förälder med...???

Det här är inget inlägg som sätter värderingar direkt, mer bara tankar som slår en då å då när man får höra att detta händer i ens närhet och man undrar hur det ens kan fungera så..
Vill man inte bli vuxen eller är man bara oförmögen att tänka och klara sig själv.. Vart är felet??
Sen prata om sig själv som en vuxen individ är bara för mycket, Skrattnerven har aldrig varit så aktiv!

Sen ska man självklart inte bli "för" vuxen för då blir man ju en sån prettokärring med värderingar man får slita sitt hår för att leva upp till och bygga fasader som folk ska se utanpå medans där bakom den höga moralen och fina huset finns bara en trasig själ!

Lagom är bäst! ;-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene mattisson - 20 april 2015 23:49

man läser ofta och hör om föräldrar som inte tar ansvar för sina barn, oftast är det separerade föräldrar där den ena parten inte begriper att denne är försörjningsskyldig gentemot sina barn trots att dom inte är boende hos den föräldern! Senaste...

Av madelene mattisson - 29 mars 2015 01:29

den här veckan har varit fullt upp hela tiden känns det som, både jag och Nicklas har jobbat mycket.. Har inte gått en dag på hela veckans sju dagar som jag inte satt min fot på jobbet! Känns som jag knappt hunnit träffa barnen, det har jag med det ...

Av madelene mattisson - 15 mars 2015 18:25

Den här vecka har gått fort och skata på samma gång! Vi har målat i lokalen, och så har jag varit och tagit en välbehövlig fika med Jenny i veckan! :-) måste vara långt över 6månader sen sist! Men det får det vara slut med nu.. Haha Vi har ätit pa...

Av madelene mattisson - 11 mars 2015 00:40

nu har det varit sportlov och barnen har varit hemma det här lovet också! :-) Trots att jag har jobbat och Nicklas haft projekt så har barnen fått vara lediga hela lovet förutom en förmiddag! :-D allt går om man vill och ett pusslande och en fantast...

Av madelene mattisson - 28 februari 2015 22:06

vet egentligen inte vad jag ska skriva, känner att jag är lite upprörd el nått! Har fått höra idag saker som jag nästan tror kommer från Dr Snuggles värld.. Jag har en kompis som är osams med mig för att jag vart tvungen att göra en grej som v...

Ovido - Quiz & Flashcards