Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

VABruari 2015

Av madelene mattisson - 14 februari 2015 00:19

ojoj för första gången har jag fått uppleva vad som menas med VABruari.. Blääää säger jag bara!!
Barnen har varit sjuka båda två, feber och förkylda.. Det må ju vara, det kan vara lite mysigt att få ha dom hemma och pyssla om dom när dom är lite krassliga! <3
Men till på kuppen har jag själv åkt på nått jävulskap.. Feber, ont i hela kroppen, snorar som en öppen kran och lungorna har tagit semester!
Fy vad skit jag har mått! :-(

Men i eländet som jag är van vid att bita ihop och ta om min egen "hälsa" till trots och bara önskat att jag kunde få bädda ner mig, tycka synd om mig själv utan måsten, som att få barnen till skolan, hämta dom, läsa läxor, laga middag och tvätta och ja allt sånt som man MÅSTE göra som förälder..
NU.. Nu jäklar.. Haha
Jag har blivit nerbäddad och ompysslad och har haft sån lyx å få ta det lugnt!
Nicklas har skött markservicen, och jag har äntligen fått vara sjuk i lugn och ro!! <3
Barnen har varit underbara och kramgoa och mysiga, dom har ju åxå varit hängiga så det har varit väldigt lugnt! <3

Nu har dom åkt till sin pappa över helgen så jag hoppas dom kommer hem pigga och glada! :-) <3
Och att jag åxå hunnit bli kry, för vi ska ju åka på mysweekend till långsjön nästa helg så då måste vi vara på alerten! :-D

Imorgon är det alla hjärtans dag! Och jag och Nicklas har bestämt oss för att inte avancera, utan göra det vi tycker är det bästa.. Äta gott hemma och bara mysa ner oss och titta på film och serier!
Överprestationer är inte våran grej, sånt får andra stå för! :-)

Han har uppvaktat mig alla år på alla hjärtans dag trots att vi inte varit tillsammans jäkla sötskalle! Men imorgon blir en alldeles speciell alla hjärtans dag! <3

Är egentligen inte så mycket för såna här grejer, för det är för mycket förväntningar och prestationsångest och jippo! Överreklamerat..
Men i år ser jag det som julafton, en avsatt dag då man ger sin kärlek lite extra av det goda! Sex och mat.. Hahahahahahaha.. ;-P
Nä jag tänkte faktiskt på tiden! :-)
Lite som julafton! <3
Och med året som varit så ser jag den här dagen, det här året som väldigt speciell! :-) <3

Barnen är hos sin pappa, men jag har köpt dom en varsin ask med geléhjärtan tills dom kommer hem! <3

Natalie kom upp mitt i natten i natt och var i hallen och prasslade, sen kom hon in till oss och gav oss ett jättefint alla hjärtans dagkort som hon gjort i skolan! <3 sockertösen.. Hon var livrädd att hon skulle glömma bort och ge oss det innan hon for!
Man blir som så rörd i ögat!! :-)

Nu ska jag stänga mina blå och hoppas jag vaknar och är som ny imorgon!

Ha en härlig alla hjärtans dag där ute!
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene mattisson - 20 april 2015 23:49

man läser ofta och hör om föräldrar som inte tar ansvar för sina barn, oftast är det separerade föräldrar där den ena parten inte begriper att denne är försörjningsskyldig gentemot sina barn trots att dom inte är boende hos den föräldern! Senaste...

Av madelene mattisson - 29 mars 2015 01:29

den här veckan har varit fullt upp hela tiden känns det som, både jag och Nicklas har jobbat mycket.. Har inte gått en dag på hela veckans sju dagar som jag inte satt min fot på jobbet! Känns som jag knappt hunnit träffa barnen, det har jag med det ...

Av madelene mattisson - 15 mars 2015 18:25

Den här vecka har gått fort och skata på samma gång! Vi har målat i lokalen, och så har jag varit och tagit en välbehövlig fika med Jenny i veckan! :-) måste vara långt över 6månader sen sist! Men det får det vara slut med nu.. Haha Vi har ätit pa...

Av madelene mattisson - 11 mars 2015 00:40

nu har det varit sportlov och barnen har varit hemma det här lovet också! :-) Trots att jag har jobbat och Nicklas haft projekt så har barnen fått vara lediga hela lovet förutom en förmiddag! :-D allt går om man vill och ett pusslande och en fantast...

Av madelene mattisson - 6 mars 2015 13:54

ibland slår tankarna en och man kan nästan bli rasande, för det är så jäkla svårt att förstå och så overkligt ibland när man tänker på det.. En 24åring som inte kan gå till doktorn själv utan måste ha en förälder med sig som pratar för en, som den ...

Ovido - Quiz & Flashcards