Alla inlägg under september 2013

Av madelene mattisson - 11 september 2013 23:45

Är lite tom i huvet.... =)

Idag har varit en bra dag, lämnade knattarna på skola/dagis i morse och då jag inte hade så mycket på planen så unnade jag mif en powernap när jag kom hem! =)

Har varit och fyllt på mitt busskort och ring lite samtal..

Sen hämdade jag barnen och vi for hem och lagade middag!
Nicklas kom förbi och träffade barnen och vi gjorde fiskpinnar och potatismos som önskat.. haha =)

sen har vi "degat" med playdoo och skulpturerat allt från svampar till björnar och elefanter =)

vi avslutade kvällen med ostspelet och kvällsfika och sen var det god natt! =)

Det var ledsamt och åka till jobbet då Glim var utom sig och ville inte att jag skulle åka, han tyckte att moster kunde åka och jobba istället för mig.. haha sötnöten!! =)

Har varit lite ängligt hemma idag då barnen åker till sin pappa imorgon och det blir första svängen till Kiruna!
Natalie tycker det verkar spännande och ser fram emot att få se hur dom har det där uppe och få åka på gruvtrollet och se nå lekparker dom visat för barnen på datorn! =)

Glim däremot vill INTE åka.. han vill vara hemma med mig, och i kväll var han jätteledsen när jag skulle iväg till jobbet.. =/

Jag vet ju att han kommer att ha roligt och inte alls vara ledsen då han väl åker, men det gör så himla ont i hjärtat när han säger att han känner så!! =/

Igår var åxå en bra dag, var och fikade med Jenny som jag inte träffat på säkert ett halvår, förutom ett snabbt hej om vi passerat varandra på stan! =)

Hämtade knattarna och så tog vi det mest lungt hemma, städade lite då barnen på nåttvis lyckat dra in ett helt sandtag där hemma... altså sand ÖVERALLT i sängarna och överallt.. mindre skoj.. haha
så idag då vi kom hem gjorde jag en sandvisitering av skor,muddar,fickor och hela köret innan dom fick lämna dörrmattan.. haha

Kvällen bjöd på skräckfilm och osunt ätande och sen var jag borträknad.. trodde jag skulle ha svårt att sova då filmen faktiskt var riktigt creepy.. "the Conjuring" blev det... men somna var inget problem jag somnade med ett spel av CC på mobilen i handen och ett avsnitt av SoA på tv:n.. haha vaknade till av ett sms från min syster vilket var tur så jag kunde ställa klockan så vi tog oss iväg i morse! =)

Imorgon kommer nog bli ännu en bra dag (bortsett från att barnen åker)
för jag ska ta det så lungt jag bara kan efter jag lämnat barnen på morgonen, göra bort några ärenden på morgonen och sen hem och duscha, kasta mig i soffa och se om sista avsnitten av sista säsongen av SoA för att sen förväntansfullt få njute av ett helt nytt avsnitt av denna underbara serie! =)

Har även tagit hem alla säsonger av entourage som jag började på en gång men såg inte klart, men då fick jag höra att den var rätt bra så jag ska ge den ett nytt försök!
Har åxå blivit rekomenderad att se Breaking Bad.. så den måste jag åxå se! =) det e mycket nu.. haha

Har docj inte tiden att se så mycket, men jag ska gra mitt bästa.. haha

Nu sitter jag iaf här på jobbet denna afton och ger min blogg lite ömhet, är trött som tusan och ser fram emot att få lägga huvet på kudden!
Åker hem tidigare imorgon bitti så jag hinner få träffa barnen och fika med dom på morgonen och ta dom till skolan! =)))

Så där.. nu har jag inget mer att skriva för tillfället så god natt! =)

Av madelene mattisson - 9 september 2013 22:57

Nu var det länge sen igen..
min semester var nog senast.. så jag börjar väl där.. vilket iofs inte e så mycket att skriva om. haha =P

Barnen for till sin pappa och för att spendera 3v+

Och under den tiden har jag jobbat, å när jag inte gjort det har jag mest varit som en apatisk tonåring som inte gjort just nått annat än slöat och kollat på serier.. haha
hade tänkt att jag skulle ta mig och träna, röja hemma och hälsa på vänner konstiga tider på dygnet... men det gjorde jag då inte alls!

jag spenderade största tiden hemma i min soffa och ides knappt svara i telefon.. haha mycket vuxet av mig! ;)

Lite har jag gjort iaf.. jag har varit å krogen 2ggr t ex och lite annat tokigt som inte slagit min tanke innan.. haha

syrran har fyllt år så vi hade en mycket trevlig afton hos henne med goda vänner.. ja eftersom inget speciellt har hänt så lämnar jag det nu, och är det nått speciellt som HAR hänt så skriver jag det inte här! ;)

Just i detta nu sitter jag på jobbet och tänkte att jag skulle ägna en tanke åt min solida blogg,
jag söker lgh nu för barnen bor ju numera hos mig på heltid och ska endast vara hos sin far varannan helg då han flyttat till Kiruna!
ja och lov som passar barnen bäst såklart!
Ett år är det sagt tillsvidare..

det har bara gått två veckor och jag tänkte inte stressa med lgh förrän efter jul, men jag känner att vi är i behov då barnen behöver mer utrymme och jag behöver en fristad som är nått annat än toaletten.. nej just det.. där får man ju heller inte vara ifred.. haha

nu när det är varmt och fint ute går det ju alldeles utmärkt, men när vintern slår till kan det vara skönt att bo lite större!
men det verkar ju i det närmaste omöjligt att få en lgh om man då inte vill bo på svea el holmen.. =/ ovh det vill jag INTE!!

man kanske får slå migrationsverket en pling.. dom verkar ju kunna det där med att fixa bostad.. vips finns det ju tydligen boende för 1500 personer... vi är ju bara 3 så det borde ju inte vara så svårt..!?!

Det känns iaf toppen att ha barnen hemma, måste bara ta mig i kragen att få in mig själv i tiden och se till att jag gör nått vettigt!

De senaste veckorna har varit lugna men roliga på nått vis, samma fast annorlunda och jag är väldigt nöjd med tillvaron just nu!

Annars då.. ingen aning faktiskt, just nu är det lite dagen som den kommer och när lusten faller på som gäller..
Har varit så tokigt sista åren så nu tycker jag att jag förtjänar lite lugn, jag hade liksom glömt hur det känns att må så här bra! =)

Nu e det snart god natt här på jobbet, och jag ser verkligen fram emot att få sova! =)

Mamma är hemma med knattarna och det verkar som att dom har haft en kanonkväll med playdoo making och ätit en massa.. haha mamma var väldigt förtegen med vad dom ätit men jag gissar att det var nått gott.. får pressa dom imorgon på info..haha ;-)

kommer jag på nått ska jag skriva.. men just nu e det antingen inget el hemligt.. haha =-P

Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards