Alla inlägg under september 2014

Av madelene mattisson - 11 september 2014 00:19

Kan börja med att det som inte syns finns inte... Eller...!?!?!

Idag så började dagen bra, smidig morgon med grynen och sen hem och ringa lite samtal åt Nicklas och så ringde jag lite åt mamma!
Sen for jag iväg på ett möte som jag av nån anledning trodde var kl 10, så det blev lite bråttom när jag kom på att det var 9.30 och kl var 9.15 :-O
Men snabb som jag är (ibland) så hann jag! :-)
Och mötet gick bra och jag blev "godkänd" och det var skönt, för nu är bollen i rullning! ÄNTLIGEN!! :-)

Ner på byn för lunch med syrran, var lite stökigt då jag ska undvika gluten och lactos.. X-O
Men jag blev mätt iaf.. Haha

Kom på att jag skulle jobba natt vilket jag åxå glömt, då de senaste dagarna varit lite upp&ner vända, Och insåg att jag inte hade någon barnvakt och det hade inte syrran heller som skulle jobba skiftet före mig.. Men vi löste det som så att hon tog alla barnen och jag tog hennes skift! :-)
Man får inte vara dum, då blir man kassörska...
I godan ro trodde jag att jag bara hade arbetstiden kl 16 att passa, när jag kom hem och skulle packa mina grejer och barnens och inser att jag har utveckligssamtal med Natalie kl15 på skolan... Skriiiiii!!!!!
Kl är 14.40 så jag kastade ihop allt i hopp om att jag fick med mig det viktigaste, kastade mig på cykeln igen och iväg.. Men jag hann även den här gången.. Haha :-P
Utvecklingssamtalet gick bra och jag var en stolt mamma som åkte från skolan! :-)
Vilken lurvig dag..
Väl på jobbet var det lugnt som vanligt och jag kunde pusta ut!
Herregud alldeles dagvild har jag varit dom här dagarna, natalie sjuk, kinesologen, mötena, stress.. Och barnen har varit som vettvillingar och mer vild än tam..! Men nu hoppas jag det vänder och blir som vanligt! :-) för jag känner mig mentalt slut!
Nicklas kommer hem på fredag och det ska bli skönt med en barn och jobbledig kväll!! :-)

Strålningen går iaf bra och han mår helt ok under omständigheterna och det är skönt iaf, då vi ändå räknat med det värsta! :-)
Men det är iofs inte över än.. Men man hoppas ju att det fortsätter att vara så här iaf!

Det märks att det tar på krafterna att vara ensam heltidsmamma, känner i hela kroppen att jag behöver vila, min hjärna skulle behöva sig en spa-weekend för återhämtning och uppladdning.. Haha

Men det är klart det har varit mycket så det är väl inte konstigt! :-P

Nu ligger jag i soffan på jobbet och hoppas att snart få hoppa i säng för nu är jag så rackarns trött och värk i kroppen jag, ja om det är kinesologen el mitt maraton idag det beror på återstår å se! Hahaha

Snart fyller Glim 6år och jag måste börja med kalas-planer, men han har inte så stora krav så det är ju grymt skönt iaf! Jag måste ju bara komma ihåg att fixa allt.. Haha :-P

Nä nu orkar jag inte skriva nå mer, tror mina ord är slut här uppe i huvudet..

Natti natti :-)

Av madelene mattisson - 6 september 2014 16:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards