Alla inlägg under oktober 2014

Av madelene mattisson - 20 oktober 2014 22:36

Vilken härlig helg jag har haft, fredagen började krassligt med försovning och dagen fortsatte så som den brukar när man gjort en sån start.. Ghaaa
Barnen var trötta och i luven på varandra konstant från det vi satte foten innanför dörren, vi hade ett inbördeskrig och sen fick vi alla lugna oss på varsitt håll i lgh.. Haha
Men slutet gott allting gott iaf, vi pratade och samsades och så hade vi fredagsmys och såg på frost! :-)
Älskade envisa underbara barn! <3
Barnen var trötta så det blev en lagom sen kväll!
Vi var gode trötta vi med så vi gick å la oss så fort barnen lagt sig! Haha

Lördag morgon fick jag sova ut.. LYX på hög nivå.. :-D
Nicklas gick upp med barnen och jag sov till kl var 10.30 tror jag.. Så jäkla skönt!
Sen for jag och Natalie på stan och hade lite kvalitetstid i jakt på present till Nova som hade kalas på sön! Och vi gick gå runt och strosa bara jag och Grynet och fika, medans Nicklas och Glim for på storheden och shoppade!

Vi tog en promenad hem tog det lugnt och tände ljus och väntade på herrarna som var på språng ända till 18.30 typ.. Haha
Sen var det lördagsmys :-) <3
Jag och Natalie bäddade ner oss i min säng och kollade film, och Glim och Nicklas intog soffan och spelade batman för allt dom var värd! :-)
Så rackarns bra dag! <3

Söndag var åxå vansinnigt lyxig ;-)
34år och Sovmorgon IGEN.. Haha och väckt med kaffe, kramar , teckningar och sång på sängen! Myyyyyyys :-D
Dagen fortsatte lugnt med mer tv-spel, gumman fixade sig!
Och presenter fick jag, nya tapeter till köket och ett nytt tangentbord med en ordentlig mus.. Hahaha ;-P
Hur bra som helst, å så fint det kommer bli! Hihi :-)

Annelie och Emma var förbi med en blomma åxå! Så himla värmande och trevligt! :-)

Natalie skulle iväg på kalas på leos och Danne var go och tog med sig Glimpan åxå så han fick leka med Izze!
Under tiden stannade goa Amanda hos mig och såg till att jag dukade fram fikat ordentligt! Haha :-P

Sen kom hela konkarongen på en och samma gång och jag fick mig en TVÄTTMASIKN tjooohooo haha :-D
Äntligen har jag en alldeles egen..
Låter kanske inte så roligt, men gud så otroligt uppskattat och oväntat! :-)
Tusen tack alla ni som var med på den! :-) <3
Så mycket lättare mitt liv blev genast! :-)

Fick en annan överaskning åxå men det skriver jag inte om här ännu, det får vänta ett tag! :-)

Nicklas kom tillbaka på kvällen och så var dom i gotham city igen.. Haha
Sen var det god natt! :-)

Somnade lika ovaggad som barnen! :-)
Har verkligen haft en toppenhelg utvilad och uppvaktad helt fantastiskt! :-) <3

Tusen tack till er allihopa!! <3

Glömde dock ta några bilder från kalaset.. Men har några från helgen iaf! :-)

Blommor från min älskade vän Patrik! :)

Mys med Grynet på stan! <3

Grabbkväll med Batman! :-)

Lördagsmys med gumman! <3

Av madelene mattisson - 16 oktober 2014 12:17

Fick fina blommor bara sådär härom dagen av Nicklas! :-)

Min kära Moster signerade sin bok "Frostbiten" i stan!

Colgate.. Vi har ett problem.. Hahaha <3

Äntligen lossnade tanden.. Å då kan man tydligen se ut på det här viset.. Hahaha :-P moohahaha

Mamman ska firas hon också på bemärkelsedagen! :-) <3

Natalie kom hem med en fin teckning! Sockersnöre <3 <3 <3

En födelsedagspresent till Glim som gjorde succé i väntan på att hängas upp på väggen! :-)

Inte ett öga torrt då jag fick denna av Nicklas familj! :-) den har värmt mitt hjärta länge :-)

Härliga Kurre på midsommar i Långsjön! \../, :-D

:-)

Goa Inga goes crazy!! Haha :-)

Mor & son tar en svängom med skratt och tårar! <3

Dålig bild av väldigt vackra blommor jag fick av Nicklas! :-)

Husvagnssemester mini! <3
Här ska det fiskas..

Bastu och tunnbad såklart... ;-)

Ett dopp i sjön var ju ett måste åxå, vilket underbart vatten det var! :-)

Skam den som ger sig.. Storfiskaren! :-) <3

Även om barnen inte är hemma kan man bli uppvaktad och fira mors-dag ändå! :-)

Tågresa ner till släkten i göteborg! :-D

Slog följe med en familj från tåget i stlhm i väntan på nästa tåg! :-)

Haha tokfia.. Går inte att få ett normalt kort på denna tösabit.. ;-P

Ok genpol.. Du måste skämta... Hahaha :-P

Patrik härdade ut en heldag med karuseller! :-) <3

Liseberg 11-23 i dagarna två.. :-P
Trötta med lyckliga barn! :-D

Natalie praoade med sin moster på kaféet! :-)
Och duktig som tusan var hon! <3

Balkongmys

Vuxen lördagsmys! :-)

Min fru och jag! <3

Mys i hettan på björknäsbadet! :-)

Kan ha varit den roligaste efterfesten någonsin trots att jag hade "bruten" svanskota och att dom fick plocka upp mig på sunderbyn.. Hahahaha
Ja är det inte det ena så är det så typiskt.. ;-P

Invigning av grillplats hos Marina! :-)

På väg till första skoldagen! :-)

Pirrigt värre.. :-P

Mys med momme och gammelmompa Åke! :-) <3

Jag och mina skatter på samma kort! :-D en sällsynt händelse men väldigt uppskattat! :-) tack tack fotograf Myllymäki!

Av madelene mattisson - 13 oktober 2014 23:00

oj oj tänk att det tedan hunnit bli oktober, det här året har gått i en jäkla fart måste jag säga! Mycket har hänt sen sist jag skrev här..
Glim har hunnit fylla hela 6 år, Nicklas har hunnit strålas färdigt! :-) och massor där emellan.. :-)

Shit vad stora barn jag börjar ha nu, Natalie är som en mindre tonåring och jag kan med all säkerhet säga att vi inte har det lätt alla dagar.. Haha <3 *pust och Glim har fått både humör och retstickefasoner.. Och dom är inte en kombo mixad i himlen :-O haha
Ja nu har han fyllt 6 år och det har vi firat :-)
Har inte blivit klok på det här med att få in bilder men dom kommer annars sen! :-P
Midsommar har vi firat och hade så rackarns roligt, det var god mat och styrdans!
Vi har varit till göteborg och semestrat för första gången på 6år, sist var jag så fruktansvärt gravid så jag trodde inte jag skulle få plats i flyget.. Haha

Många turer till umeå har det åxå varit under sommaren med allt vad det inneburit, många mixade känslor som ska få plats alla på en gång! Men med allt hemskt, å smärtsamt, ledsamt, tårar, ångest , ilska och tålamodsprövningar har det varit mycket skratt och glädje och kärlek åxå!
Vi har gjort en resa denna sommar som bringat mycket gott i allt det onda! Men som jag inte önskar att någon ska behöva uppleva.. Usch och fy cancerjävel..
Nu är iaf det "värsta" över så nu väntar vi bara på att strålingen-verkan ska avta så han kan bli bättre och bättre igen! :-)

Nu är vardagen i full gång här hemma och skolan och 6-års och läxor och jobb och allt vad det innebär, dagarna rusar iväg och jag känner att jag skulle behöva ett par extra timmar /dygn spec för sömn.. Haha

Några större utsvävningar har jag inte gjort på flera månader, men det har blivit nån liten sväng med Elin i vinglaset och krogen och med syrran i hemmets lugna vrå! :-)
Men mest har det varit mys här hemma bara i lugnets tecken då Nicklas inte orkar så mycket och barnen och jag åxå är himla trötta vid dagens slut!
Höstlovet kommer snart och barnen ska till sin pappa så får se då om vi hittar på nått, jag fyller ju ändå år så nått ska det väl kunna bli! :-)

Barnen är då så stora nu att jag blir alldeles chockad i bland.. Dom gör sig kvällsfika själv och hoppar i duschen på eget bevåg och massor av saker jag sett som min uppgift i alla år, men skönt som det är att dom blir mer självständiga måste jag ändå säga att det känns i hjärtat att dom växer upp så fort och jag tror bestämt att jag har lite problem med att släppa kontrollen jag haft så länge.. Haha SHIT.. 8-O
Men jag är ändå så stolt att dom gör saker själv även om det lämnas en smärre röra efteråt, för jag vill inte bli en mamma som smörar mina barns mackor och rör om i deras oboy när dom är 15.. Hahaha :-P

Känner att jag inte fattar det här med att lägga till bilder via mobilen, för dom hamnar ändå bara fel.. Så jag gör ett litet bildinlägg senare med bara bilder! :-) för en bild säger mer än ord och jag orkar inte skriva mer nu! ;-P

Nu ska den här tröttmössan kasta sig i sin bunker till älskade sovrum och se nått värdekasst på tv så jag somnar illa kvickt, för nu e jag trött och sockersnörena sover sen länge! <3

Glad kille som får sin idol till morgonfikat! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards