Alla inlägg under juni 2013

Av madelene mattisson - 23 juni 2013 17:15

Det önskar jag mig av tomten i år.. En chans att göra om och göra rätt!
Men då det är en omöjlighet får jag börja här och nu..

I onsdags togs ett beslut här på Allegatan som smärtar mig, men åxå ett beslut som kanske är nödvändigt fast det inte känns så just nu!
Det fattas mig..

Massor har hänt sen senast jag bloggade.. Och det mesta vill jag inte skriva om, fast jag ändå vill.. Svårt det där!

På midsommar hade jag inga planer alls, jag hade köpt mig en cava och en bok som jag hade tänkt sällskapa med! :-)

Men jag pratade med en bekant som heller inte hade några planer för kvällen, så vi slog våra huvuden ihop och for ut till pappa och grillade och surrade och det var mycket trevligt! :-)
Senare på kvällen for vi till syrran och käkade lite ost och drack vin!

Blank
Blank

När det var dags att åka hem tog jag och Fredrik (min bekantas namn) varsin väg av nån anledning.. Haha
Och iom mängden vin jag fått i mig under kvällen gjorde jag jordens dikeskörning.. Haha
När jag satt där i diket med cykeln som en knut runt kroppen tog jag mitt förnuft (det lilla som fanns) och cyklade tillbaka till syrran,
Varifrån jag sedan åkte taxi hem...

Jag sov till kl 13 på lördagen och ville INTE kliva upp för att åka till jobbet för sista arbpasset före semestern...
Så med midsommar som min sista fest för sommaren har jag nu gått på semester! :-)

Första vecka är barnen hos sin far vilket är bra för jag behöver denna vecka för att vila och resonera med mig själv hur jag ska strukturera upp mig själv likväl som min framtidsplanering, hur långt man nu kan komma på en vecka!

Vad jag redan vet är att det är jag och barnen i fokus, framför allt barnen!
Vad gäller potentiell livskamrat lägger jag den på hyllan, finns varken tid, lust el rum för någon sånt just nu.. Varken löst el fast..
Känner att bara tanken är jobbig..
Har dock en dröm som ligger varmt om hjärtat.. Men är väldigt långt bort just nu! ;-)

Jag och min bästa vän Google har spenderat mycket tid ihop i helgen så nog ska det bli bra det här.. Haha

Fick nästan 7000:- av mitt försäkringsbolag för ärret vid läppen som jag fick förra året!
Tänkte lägga dom på något bra som tex körkort el göra något med barnen! :-)
Har iaf köpt lite sommarleksaker till barnen, nu är jag bara ute efter en pool! :-)

Har läst Magdalena Grafs bok och nu vill jag läsa hennes första.. Men eftersom jag inte har den hemma så tänkte jag ge mig på Zlatans bok! :-) men utan cavan.. Haha ;-P det får bli en kopp te el nått istället!

Hade hoppats på dåligt väder nu i em så jag kunde känna ro att bara bädda ner mig och läsa och se film, men solen skiner så vackert in i mitt öga och hånar mig med sina varma strålar, känns som att man måste göra nått ute mot sin vilja.. Attans

Men det är ju skönasöndag å då måste man ju inte göra nått anser jag, önskar Dr Snuggels var här och kunde ta mig på en tur på sitt rosa moln.. Men han lyser med sin frånvaro!!

Min tanke med det här inlägget är att jag måste ta tag i mitt bloggande igen då jag varit fullkomligt värdekass på det den sista tiden.. Mån kanske skulle jag inte skriva det, då varje gång jag gjort det så har det dröjt veckor, kanske månader mellan inläggen.. Haha

Nåväl det får ändå vara slut för denna gång, har ändå inget av värde att skriva om förutom att jag saknar mina älskade barn och jag har äntligen SEMESTER!!
:-D

Ovido - Quiz & Flashcards