Alla inlägg under augusti 2014

Av madelene mattisson - 29 augusti 2014 22:47

Vad säger man om denna sommar förutom det självklara att vi har haft underbart väder! :-)
Det har verkligen varit en omtumlande sommar på många sätt, och än är det inte över trots att sommaren är det!
Nicklas kämpar på och vi med honom och det går bra, trots att det väntas mycket än!
Har trots allt haft en fantastisk sommar, varit till gbg med barnen på semester.. Ganska precis 6år sen jag var där senast så det var riktigt roligt att träffa familj och min bästa vän i världen!
Har fått ha mina älskade barn 7veckor denna sommar! :-) <3
Har varit och badat hjärnan av mig med syster och alla barnen på alder sista dagarna av värmen.. Herregud har inte varit där på ja säkert 10år.. Haha
Men det lär göras om nästa sommar! :-D

Nu har vardagen börjat igen och det e lite tumult måste jag säga att åter komma in i rutinerna! Men måste också säga att det är skönt med vardag!

Nu är det bara ta tag i allt.. Det är mycket nu som händer och man står mitt i allt och kan inget göra än att vänta och hoppas på det bästa! En känsla av förtvivlan dyker upp och hälsar på titt som ofta och det senaste kändes som en bomb som placerades i min bröstkorg.. Och jag hör hur den tickar och jag bara väntar på att den ska brisera..

När livet slår till.. Så att säga!
Det e ju "bara" att ta en dag i taget och göra det man kan , med det man har , där man är!!

Kan ändå mycket till trots säga att jag ser framåt med glada ögon och starkt sinne! :-)
För mitt i allt elände som skett och sker så känner jag så mycket varmt och fint! Och jag känner mig tacksam och stark!
Jag känner en känsla av bestämdhet som jag inte känt på många år.. Vet inte hur det kommer sig men jag känner det! :-)

Har massor att skriva om än den/det ena och än den/det andra.. Men det ids jag inte just nu för det är patetiskt skrattretande och jag har viktigare saker att tänka på om än det är jäkligt roligt höra om! :-P

Jag önskar er alla det ni gjort er förtjänt av och glöm inte att rösta den 14/9 :-D
Kram

Av madelene mattisson - 5 augusti 2014 16:26

Sitter här på min underbara balkong i värmen med ett glas kall fanta och funderar på livet mellan turerna till tvättstugan!
Jag har pratat om gränser förrut och om hur svårt det är att veta exakt vart dom går.. Alltså hur mycket man kan ta innan gränsen är nådd, har fortfarande inte kommit fram till nått men känslan är att jag nu balanserar på den tunna linjen som skiljer dessa åt!
Fick en parallell i helgen som inte är acceptabel i denna värld.. Haha vet inte om jag ska skratta el gråta då det var det dummaste jag hört!

Dock hamnade jag på denna tunna linje pga det.. Kan det vara så.. Då är gränsen nådd och jag tar steget över på den andra sidan linjen!

Många tankar vandrar runt just nu, tänker inte ta 2013 i repris.. Man kan inte ha kakan och äta den!!
Iaf inte två år i rad.. Haha :-P

Tänkte att dom närmsta dagarna får gå till eftertanke.. Att säga nått men sen inte göra nått gör allt till bara tomma ord, handlig är vad som ger effekterna till orden, handligarna är vad som ger känsla och mening bakom orden!

Får se vad som händer!

Barnen är ute och leker i värmen och Nicklas är i Umeå och gör tandskenor, tar prover och gör masken till kommande stråling som startar nästa vecka!
Så väntar vi på Elin för ett dopp på Alder så vi blir som folk igen i denna härliga hetta..

Jag hoppas ni alla har det fantastiskt där ute och njuter av den härliga sommar vi vart unnade i år! <3

Ovido - Quiz & Flashcards