Alla inlägg under januari 2013

Av madelene mattisson - 18 januari 2013 22:42

Veckan har varit aktiv.. härom ve´ckan gav jag mig tusan på att återhämta kropp och hjärna, och jag bara sov, kollade film och jobbade.. det var allt jag gorde på hela den veckan! =) men härligt var det!


Den här veckan har jag däremot varit aktiv tränat flera ggr, sprungit som jag till min förvåning tycker är alldeles fantastiskt =) det trodde jag aldrig.. haha


jag har sökt jobb och promenerat utr och flängt på stan och jobbat.. ja i princip varit i farten hela dagarna hela veckan! =)

nu idag tog jag det bara lungt hemma innan jobbet då jag e aningen stel i kroppen efter all springande.. haha

så jag tänkte att det e nog bra!

men nu är jag så rackars trött och har varit i flera timmar.. inte coolt.. =/

Hoppas på att få gå å lägga mig snart innan jag somnar på plats!


imorgon ska jag och Annna bada bastu och ta oss nån öl och sen blir det lite vin, en tjejkväll! =)

Det var länge sen.. spec för Anna som varit gravid och ammat.. men nu, nu e det hennes tur! =)


Jag frågade om syrran hade lust å komma åxå så det hoppas jag hon gör! =)


Angelica skulle kika förbi en sväng om allt passade, det blir trevlig då jag inte träffat henne på jättelänge heller!


nä nu ska jag sluta här och gå å se om det e god natt snart! =)

Av madelene mattisson - 18 januari 2013 12:53

Gott nytt år världen! =)


Som jag sagt så var 2012 ett riktig jobbigt år, det innefattde mycket bråk, turer hos läkare, psykolog, trättegång, familjerätter, familjerådgivmimgen, polisen, brottofferjour och samtal med myndigheter hit och dit.. verkligen ett psykiskt påfrestande år!


Men med hjälp av goda vänner och familj har jag orkat kämpa och se till att rätt förblir rätt, kan också medge att jag varit nära att ge upp massor med ggr men min familj och mina sanna vänner har funnits där och sett till att jag stått kvar stadigt med båda föttern! =)


Samtidigt som det visat sig vilka jag kan räkna med när allt rasar, ni vet vilka ni är!

Och en del har visat vem dom är genom att lysa med sin frånvaro, men det känns ändå bra för det är dom som som har funnits och orkat med allt trasigt som nötts som jag känner att jag själv vill finnas för den dagen dom behöver samma stöd!

Det är i krisen vännen prövas!


Hur som helst har jag gett mig fa-an på att det här året ska bli ett bättre år!


Jag och nicklas gjorde slut i början på decmber, det var ett jobbigt beslut att ta men som ändå kändes som det rätta!

Vi har haft ett jobbigt år båda två med mycket som har hänt, vi har fått gå igenom en tuff period men från olika sidor av samma sak.. så vi hart inte kunnat hitta tillbaka till det vi en gång var! =/


Plus att vi har blivit motarbetade av vissa personer i våra omgivning vilket inte gjore saken nå lättare.. men det fick mig att lättare ta det slutgiltiga beslutet!

Orkar inte ha med en sån människa att göra! ( menar INTE Nicklas)


Vi har pratat och är överens om att det här är det bästa för oss båda, och att våran vänskap är viktigare!

Vi kan inte vara ett par, men vänner.. och det passar vi bättre som faktiskt.. haha

och eftersom barnen är med i bilden är det bra för dom om vi kan vara vänner så att han som en person som betyder väldigt mycket för dom bara slits ut från deras liv.. det vore inte bra för dom!


Hursom helst året har börjat väldigt bra! =) relationen mellan mig och barnens pappa och hans fru har blivit 200% bättre och det är verkligen en stor sten som fallit från bröstet, för det har varit så otroligt tråkigt och ledsamt att vi har haft en så risig relation tidigare!

Men nu känns det otroligt bra! =) och det märks tydligt på barnen att dom åxå tycker att det är bra för dom verkar mycket mer avslappnade när vi ses allihop mot för hur dom var tidigare! =)


Jag har börjat träna lite mer, försöker springa 3ggr i veckan e min plan och så varva med lite styrke träning, men jag får börja lite lungt då julen rent viktmässigt inte var på min sida.. medans alla andra går upp under jul.. har jag gått ner 6kg sammanlagt.. stadiga 50 kg väger jag nu och det e inte bra!

Så träna och äta är vad jag ska fokusera på nu!

Min önskan är att ha ett arsle till sommaren... hahah


Jag har även sökt ett till jobb som jag hoppas att jag ska bli utring på.. det extra som pers.ass hos AT1 så vi får se då! =)

i övrigt är jag bara mest gla och känner att jag ser positivt på det här året!

Tänker dock inte ropa hej ännu då det bara gått tre veckor in på det nya året, men början känns bra hittills iaf! =)


Förra årets nyårs löfte var personlig utveckling.. och jag tycker att jag höll de löftet för även dåliga erfarenheter är dock erfareheter och alla erfarenheter är bra och utvecklande!

man lär sig en massa om hur saker fungerar och man lär sig massor om sig själv, hur man reagerar, agerar och vilka styrkor/svageheter man har och framför allt vad/vilka som är viktigt/a för en!


Ska tillägga att 2012 hade även många otroligt fina stunder som jag inte skulle byta bort mot nånting i hela världen!


Nu ska jag börja göra mig klar för ett 26h pass på jobbet.. =/

Av madelene mattisson - 5 januari 2013 22:04

Jag går i vinterskor på hösten, alltid förberedd för storm...

Jag kan tänka till det knappt finns nått kvar.. jag har känslor utan uppehåll..


Jag har förlorat en tävling men vunnit ett val, har bestämt att stå helt utanför

det där som jag blir ledsen av!


Jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra..

Jag saknar dig mindre och mindre.. jag har glömt dig en vacker dag!!


När jag har träffat gamla vänner har jag ingenting att säga dom, dom ställer för många frågor och jag,

jag bidrar inte med nån.. och jag kan ångra det lilla jag säger.. eller dra ett allvarligt skämt..

Jag tycker mig höra vad dom tänker.. e hon sådär jämt..


men jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra..

Ja jag saknar dig mindre och mindre jag har glömt dig en vacker dag...


Jag kan sitta själv i parken tills solen ändrat färgen i mitt hår, jag kan offra allt jag har för ingenting..

ja jag sträcker mig så långt det går.. men jag behöver dig kom hit och rör om.. jag behöver nått att skriva om..


Men jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra..

Ja jag saknar dig mindre och mindre, jag har glömt dig en vacker dag ..........................................

..................................................
..................................................
...........................

..................................................
..................................................
.............................





Ovido - Quiz & Flashcards