Alla inlägg under december 2014

Av madelene mattisson - 26 december 2014 21:39

vilken Jul.. Jag är alldeles överväldigad i år!
Med glädje, kärlek,barnen, släkt, mys, god mat och lycka! <3

Att barnen är "mina" över jul är alltid det bästa, att få ha dom hemma och fira med dom är oslagbart!
Kommer förmodligen göra ett längre inlägg senare!

Måste bara släppa ut barnet i mig och låta mig vara så glad över klapparna jag fick.. Haha :-P

Som vuxen och spec när man blivit förälder så önskar man sig i regel inte så mycket, el ja egentligen massor.. Haha men utan förhoppningar att få det iaf! :-P
Jag fick faktiskt det jag önskade mig (har velat ha under året, men inte unnat mig)
Helt galet, och jag är så tacksam! :-) <3 verkligen ett stort tack till alla! <3

Sjukaste och galnaste och så tokigt överaskande fick jag ändå av kyssen min.. Jag är så överväldigad och exalterad! :-D <3

Tusen tack älskade Kyssen! <3


Det är en fin tavla, men man måste läsa vad som står för att förstå vad det var jag fick! ;-) <3

Av madelene mattisson - 20 december 2014 01:38

Sitter på jobbet och gör sista skiftet för i år! TJOOOHOOO!!!!!

Tänkte att jag skulle bli bättre på att uppdatera här, men jag märker att jag inte är så himla chef på det! :-P

Det har varit rätt mycket på sista tiden samtidigt som det varit rätt lugnt.
Natalie har fyllt hela 8år och jag märker att tiden rinner ur mina händer, det är verkligen med skräckblandad förtjusning åren går!
:-)
Hon hade kalas och dom fikade, lekte mörker-kurragömma och välte granen och hade väldigt roligt.. Haha

Det var ett par stressiga sista veckor före julen nu på skolan med öppethus och teater och en massa grejer! Roligt men stressigt! :-P
Har haft en massa möte och måsten själv därpå som gjort tiden knapp!

Nicklas åkte till USA i mitten på november och gjorde sina drömmars resa! :-)

Jag och barnen försökte göra så mycket mys som vi hann, för en vecka efter han for så for dom med sin pappa till Gran Canaria och ska vara där i två veckor! (Dom kommer hem till Sverige idag med andra ord)

Jag var då helt ensam i nästan en hel vecka, kan lova att det var alldeles tyst och tomt hemma! :-O

Men på fredagen var det julbord med jobbet på Farmen och jag och syrran hade en fantastiskt rolig kväll som vi avslutade på Allstar.. Haha

På lördagen tog jag mina damer i armarna och vi gick på relaxen och drack öl och hade jäkligt trevligt, sen gick vi till mig och käkade och fortsatte ha en väldigt rolig kväll som vi avslutade även denna dag på allstar! :-)

Hårt med en tvådagars, det var fantastiskt länge sen.. Hahaha
Fest över huvudtaget var länge sen, roligt att ta sig ut då det inte händer så ofta! :-)

Söndagen var en värdig dag då jag bara kunde ligga i sängen hela dagen och glo på serier utan att behöva tänka på varken barn el jobb, det händer aldrig eftersom jag alltid jobbar söndagarna annars och helgerna jag har barnen då e fest inte ett alternativ! :-)

När måndagen kom å barnen varit borta i 4dgr kändes det extra tomt, barnledighet är väl skönt på ett sätt, men gud i himmel vad det är tomt! :-/
Och Nicklas borta åxå så ingen att kramas med på kvällen!

Till råga på allt så skulle han kommit hem på tisdagen, men det vart en miss då dom startade på tis och skulle inte vara hemma förrän på ons.. Crap den lilla detaljen hade vi missat.. Haha
Inte nog med det, då vart deras plan sent pga vädret så han kom inte hem förrän på TORS.. Haha lååånga dagar blev det!

Men nu e han hemma och vi har tagit det så lugnt vi bara kunnat, sovit, myst, sett film och serier, varit på relaxen och njutit! Ja massor av lata dagar som man får passa på att ha när man får tillfälle! :-)

Julklapparna är då fixade tror jag och barnen kommer snart hem och då e julen fulländad! :-)
Huvva vad jag saknar dom..

Jo rättegång har det varit åxå och jag blev kallad som vittne! Tänker inte skriva mer ingående om det annat än att jag ENLIGT LAG är skyldig att vittna om jag blir kallad, och att jag heller inte tänker riskera min egen trovärdighet el min familj genom att begå mened för någons skull då personen är skyldig till det som personen står anklagad för!
Det finns bara en som bär skuldhatten här och det är den anklagade!
Sent ska syndaren vakna!
Ville bara klargöra vad lagen och moralen säger iaf att det är någon som inte vet/förstår hur det fungerar!

Nu står julen vid dörren och massor med mys är planerat och jag kommer förmodligen inte uppdatera här förrän efter jul nån gång!

Men jag hoppas ni alla får en underbar Tid med familj och vänner!
God Jul! <3 <3 :-D


Födelsedags morgonmys! :-)

Herr Glim på sitt första skoldisco! :-)

Lycklig Natalie som vann danstävlingen! <3

Spänningen är olidlig! <3

Vi är en helt vanlig familj.. ELLEERR

Trollfest på 6:års :-)

Sång, dans och teater! <3

Min lilla sjukling var helt slut ett par dagar stackaren! :-/

Kalastime! :-)

Mitt sockersnöre! <3

Hittade barnens farfar på julbordet! :-) underbara Kalle!

Mina fina damer! <3

Dessa skönheter fick jag av Nicklas när han äntligen kom hem! :-) <3

Min fantastiska syster bara för att! :-) <3

Just förtusan, vi har ju hunnit med en afton till.. :-P

Ovido - Quiz & Flashcards